Updates Corona-virus

Update 25 mei 2020: Gewijzigde openingstijden en open voor inloop

Doordeweeks zullen wij van 09.00 – 17.00 uur bereikbaar zijn.

De wereldwijde impact van het Coronavirus heeft invloed op iedereen. Omdat veel klanten met vragen zitten over hun geplande reis, hebben wij besloten ons kantoor weer te openen voor inloop. Wij desinfecteren het interieur regelmatig en we beschikken over transparante schermen voor uw en onze veiligheid.

Onze openingstijden vanaf volgende week:

Maandag t/m Vrijdag
09:00 – 17:00
Zaterdag
09:00 – 13:00

Inloop
Maandag t/m Vrijdag 14:00 – 17:00
Zaterdag 09:00 – 13:00

Helaas heeft deze situatie niet alleen impact op ons als bedrijf, maar ook op u als klant. Wij begrijpen dat dit vragen opwekt. Mocht u vragen hebben over uw reis of wilt u een reis uitgezocht hebben voor een later tijdstip, dan kunt u uiteraard contact met ons op nemen.

Wij van Artemis Tours zijn met man en macht bezig u gerust te stellen over uw reis-gerelateerde vragen.

U kunt ons bereiken via onderstaande contactgegevens:
info@artemistours.nl
+31 (0) 43 325 5278
06 22788902 (in geval van nood of geen gehoor)

Update 20 maart 2020: Vragen m.b.t. het corona virus en uw reis

De wereldwijde impact van het Coronavirus heeft invloed veel invloed op de reiswereld. Het reisadvies op dit moment is reis alleen naar het buitenland indien noodzakelijk. Wij begrijpen dat dit vragen opwekt. Omdat wij jou graag informeren over deze ontwikkeling hebben wij wat vragen op een rijtje gezet.

Kun je nog steeds vertrekken op jouw buitenland reis? 
Het antwoord is op dit moment nee. De EU-landen hebben besloten om de mogelijkheid tot reizen naar het Schengengebied drastisch te beperken. Daarom adviseert het Ministerie van Buitenlandse zaken alle Nederlanders vanaf nu om niet meer naar het buitenland te reizen tenzij het noodzakelijk is. Vakantiereizen naar het buitenland worden afgeraden.
Vrachtvervoer en overig professioneel transport geldt nadrukkelijk wel als ‘noodzakelijk verkeer’. Het reisadvies geldt dus niet voor de transportsector en het goederenvervoer.

Wat betekent dit voor zakenreizen?
Advies aan zakenreizigers is om goed te overwegen of een zakenreis op dit moment echt noodzakelijk is.

Voor heel de wereld geldt op dit moment kleurcode oranje of rood. Wat houdt dit in?
Elk reisadvies heeft een classificatie die aangeeft hoe veilig een land of gebied is. Dit gebeurt met een kleurcode.

Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Door ernstige veiligheidsrisico’s in dit land of gebied kunnen voor reizigers gevaarlijke situaties ontstaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.

Rood: niet reizen
Door zeer ernstige veiligheidsrisico’s kan voor reizigers een levensbedreigende situatie ontstaan. Daarom adviseert het ministerie van Buitenlandse Zaken om niet naar dit gebied te reizen.

Kun je jouw reis annuleren? 
De rode kleur die gebruikt wordt door Buitenlandse Zaken is duidelijk: de reisorganisatie biedt reizen naar deze gebieden niet aan en reeds geboekte reizen worden door de reisorganisatie geannuleerd, omdat de reis niet kan worden uitgevoerd door de reisorganisator zoals is overeengekomen in de pakketreisovereenkomst.

Bij een gebied of bestemming met de kleur oranje wordt er met de reiziger en de reisorganisatie gekeken of deze reis doorgang kan vinden, aangepast of geannuleerd moet worden.
De reisorganisatie laat het reisadvies van Buitenlandse Zaken, mede ingegeven door RIVM, nadrukkelijk mee wegen bij de beoordeling of een reis nog uitgevoerd kan of moet worden.
Bij de beoordeling kan de reisorganisatie rekening houden met wie de reizigers zijn, wat voor soort reis is geboekt en wanneer deze plaats vindt alvorens te bepalen of de reis wordt geannuleerd en de reissom moet worden terugbetaald.    

Landen die een inreisverbod hebben ingesteld voor reizigers uit Nederland, vaak geldt dit dan voor alle Schengenlanden, maakt het reizen naar die bestemming effectief gezien onmogelijk.
Maar als de pakketreis, samengestelde reis cq. groepsreis door de reisorganisator vanuit zijn kant feitelijk kan worden uitgevoerd (vlucht, hotel en eventueel andere onderdelen van het pakket zijn beschikbaar en theoretisch uitvoerbaar), maar de bestemming ontzegt de toegang, geeft geen visa af of anderszins ligt het feit dat uiteindelijk de reis praktisch gezien niet kan worden gemaakt, niet in de invloedssfeer van de reisorganisator. Dit betekent dat de reiziger de reis niet kosteloos kan annuleren en dus geen recht heeft op terugbetaling van de reisorganisator.

Onze reisorganisatie kijkt naar mogelijke oplossingen zoals een omboeking, waardoor het geld van de reiziger niet verloren gaat.   

Let op: de reisadviesen zijn tijdsafhankelijk en kunnen per dag wijzigen. Dit houdt in dat er niet te ver vooruit gekeken wordt, maar per dag de situatie aangezien wordt. De reizen die als eerst plaats vinden worden als eerst bekeken en behandeld.

Kun je jouw reis buiten een risico gebied (kosteloos) annuleren? 
Dit kan niet, omdat je als reiziger pas het recht hebt je reis kosteloos te annuleren als op de plaats waar je naar toe reist of in de directe omgeving daarvan onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen, die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de reis.

Wat als de bestemming waar je verblijft tijdens je reis verandert in een risicogebied? 
Als je al op reis bent en het gebied verandert in code rood, bieden wij je verplichte hulp en bijstand. Ten eerste door het verstrekken van informatie en te helpen met de communicatie. Als je langer in een hotel moet blijven dan was afgesproken, spreek je van non-conformiteit, met de kans op extra kosten tot gevolg. Je hebt in dit geval geen recht op een passende schadevergoeding omdat er sprake is van een onvermijdbare en buitengewone omstandigheid oftewel overmacht. Toegepast op een eventuele quarantaine kan gesteld worden dat deze non-conformiteit met extra kosten tot gevolg niet verhaald kan worden op ons, de reisorganisatie omdat er sprake is van overmacht. Of jij extra kosten vergoed kunt krijgen hangt af van de door jou/jullie afgesloten reis/annuleringsverzekering.

Valt het annuleren van jouw reis onder het Calamiteitenfonds? 
Het Corona virus wordt niet gedekt door het Calamiteitenfonds, omdat deze alleen molestsituaties of natuurrampen met als gevolg gevaar voor persoon of aangetaste infrastructuur dekt.

Dekt een verzekering de risico’s i.v.m. Corona? 
Risico van annuleringskosten: een epidemie is geen gedekt voorval dat normaal gesproken onder de annuleringsverzekering valt. Dit betekent dat je jouw reis niet kosteloos kunt annuleren. Wel dekt de annuleringsverzekering je niet-genoten vakantie dagen als je een paar dagen van je reis in het ziekenhuis komt te liggen omdat je ziek wordt op reis. Sommige verzekeringen bieden je de mogelijkheid tot extra dekking op onder andere terrorisme of natuurrampen, maar het Corona virus biedt in de meeste gevallen vanaf januari 2020 geen geldige annuleringsdekking meer.

================================================================

Update 20 maart 2020: Normale openingstijden vanaf komende week

Doordeweeks zullen wij weer van 09.00 – 18.00 uur bereikbaar zijn.

De wereldwijde impact van het Coronavirus heeft invloed op iedereen. Wij hebben besloten ons kantoor voorlopig nog even gesloten te laten voor inloop. Wel zijn wij weer op onze normale openingstijden te bereiken per telefoon en e-mail.

Onze openingstijden vanaf volgende week:

Maandag t/m Vrijdag
09:00 – 18:00
Zaterdag
09:00 – 16:00

Helaas heeft deze situatie niet alleen impact op ons als bedrijf, maar ook op u als klant. Wij begrijpen dat dit vragen opwekt. Mocht u vragen hebben over uw reis of wilt u een reis uitgezocht hebben voor een later tijdstip, dan kunt u uiteraard contact met ons op nemen.

Wij van Artemis Tours zijn met man en macht bezig u gerust te stellen over uw reis-gerelateerde vragen.

U kunt ons bereiken via onderstaande contactgegevens:
info@artemistours.nl
+31 (0) 43 325 5278
06 22788902 (in geval van nood of geen gehoor)

================================================================

Update 17 maart 2020: Gewijzigde openingstijden

Beste klanten,

De huidige situatie rondom het Coronavirus is u waarschijnlijk niet ontgaan.
Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt onze openingstijden aan te passen.

De gewijzigde openingstijden:
Maandag t/m Vrijdag
09:00 – 17:00
Zaterdag
09:00 – 13:00

Vanaf heden zal Artemis Tours gesloten zijn voor inloop. U kunt ons kantoor alleen nog bezoeken op afspraak.

Wij sluiten niet uit dat deze openingstijden in de toekomst nog gaan wijzigen. Dit hangt af van hoe de situatie rondom het Coronavirus zich ontwikkelt.

U kunt ons telefonisch of via e-mail bereiken via onderstaande contactgegevens:
info@artemistours.nl
+31 (0) 43 325 5278
06 22788902 (in geval van nood of geen gehoor)

================================================================

Update 17 maart 2020: Corona-virus

Verschillende landen en reisorganisaties voeren maatregelen in om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. Wat deze maatregelen betekenen voor uw reis zoeken wij voor u uit. Op dit moment behandelen we de reizen op basis van vertrekdatum.
Helaas heeft deze situatie niet alleen impact op ons als bedrijf, maar ook op u als klant. Wij begrijpen dat dit vragen opwekt.
Wij als Artemis Tours zijn met man en macht bezig u gerust te stellen over uw reis-gerelateerde vragen.

Net zoals de meeste organisaties werken wij met het zogenaamde ‘Coronavoucher’.
Voor meer informatie verwijzen we u graag naar https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/
Mocht deze voucher voor uw reis van toepassing zijn, dan nemen wij contact met u op.

Wij hopen dat door de genomen maatregelen de verspreiding van het corona-virus onder controle gehouden kan worden.
Wij blijven beschikbaar voor het boeken van nieuwe reizen.

Uw en onze gezondheid staat voorop en wij willen hiervoor graag onze verantwoordelijkheid nemen. Hierdoor is vanaf heden ons kantoor niet meer beschikbaar voor inloop. U kunt wel altijd telefonisch of via e-mail een afspraak met ons maken.
Wij als Artemis Tours blijven bereikbaar om uw vragen te beantwoorden.